Hel Skol Vecka!


Min första genomförda hela skol vecka sen jag gick i 8an skulle jag tro att det här har varit.

Känns skönt att börja plugga på riktigt nu, inte bara 3-4 lektioner i veckan utan att ha någon stans att gå till
varje dag, det är nog en del av det som behövs för att jag ska kunna komma vidare.

Veckan har varit väldigt jobbig, men även intressant och rolig.

Pluggar nu Ma B, Sv A, Eng A, Ge A, Data A, Fek A.

Ma B, tror inte det ska vara några problem att klara av. Det kanske krävs lite mer tid än dom andra ämnena
eftersom uträkningarna blir lite längre och lite svårare. Har aldrig haft problem med matte innan och borde inte ha det nu heller. Matte för mig går lite långsamare än för vissa andra, men jag gör det noggrant och får ofta rätt iaf.

Sv A, Svenska för mig har aldrig varit så roligt, ordklasser, ordklasser och åter ordklasser.
Finns det inget annat att göra i svenskan som är viktigare än att veta vilken ordklass ett ord tillhör, Varför ska jag veta att saker man kan ta på kallas för Substantiv. Joo det kan vara så att om du inte vet det på en inställnings intervju hos tandläkaren kan du inte få jobbet för då klassas du som inte svensk talig. Eller? Någon sådan förklaring måste det ju vara eftersom det är det ända man gjort i Svenska sedan jag gick i 4an eller något.
För någon termin sedan fick jag skriva en berättelse i svenskan, det är det ända roliga jag gjort i svenska ämnet.
Mer sånna saker skulle göra att jag tyckte att det blev roligare och kanske kunde anstränga mig lite mer.
Tror därimot att jag borde klara svenskan utan konstigheter.

Eng A, riktigt kul tycker jag. Att prata engelska och att göra roliga övningar på engelska är perfekt uppläg för att lära dig Engelska. Här har du motsatsen mot vad man gör i Svenskan. Hade man bara övat på dom engelska ordklasserna hade man aldrig lärt sig ett skit. Mer varitation gör att du lär dig mer enligt mig.
Engelska är jag helt okej på tycker jag och borde därför klara det utan problem, kanske även blir ett av dom bästa betygen av dom alla.

Ge A, är väldigt intressant tycker jag. Geografin på gymnasie nivå är något helt annat än i grundskolan.
Man får se på världen ur ett helt annat perspektiv än man fick göra på Geografin i grundskolan. Blev förvånad när det inte var kartor man skulle kolla på utan att man faktist får lära sig lite om varför saker ser ut som dem gör och hur det kommer förändras. Här är ett ämne jag kommer gilla, det rolgaste med Geografin kommer vara att titta närmare på jordens alla resurser. "Resurser" är väl nästan det allt i GEografin krätsar om och därför kommer det här bli riktigt skoj hoppas jag. Det här ämnet borde jag oxå klara av tycker jag.

Data A, datorn är ju det jag tillbringar mycket av min fritid till så det borde gå bra.
Datakunskap A handlar ju mest om grunderna i dator så som Word, Exel och Powerpoint.
Använder knappt något av dem programen själv, men klarar av svårare program så det borde inte vara ett problem.
Här tror jag det kommer flytta på väldigt bra även om jag kanske inte lägga ner lika mycket tid på det här ämnet som
med dem andra ämnena.

Fek A, det här kommer bli både jobbigast, roligast och mest intressant.
Företagsekonomi är verkligen något jag kommer lägga mycket energi på eftersom jag vill starta eget.
Vi kommer gå igenom grunderna i det här området mest. Men det känns som allt kommer göra nytta i framtiden.
Hoppas även vi kommer in lite på marknadsföring, då jag finner det väldigt intressant. Här kommer jag alltså lägga ner mycklet tid och försöka så mycket jag kan. Fek A ska jag bara klara av. Ska rocka hårt.


Kommer asså försöka mig på skolan på riktigt ett tag nu, vi får hoppas det går bra det här, det känns iallafall bra.
Önska mig lycka till.

/ZackE


 

2009-01-24 @ 00:43:42 Permalink Allmänt

Kommentarer

 

Postat av: Sarah

Man lär sig Substantiv, Verb osv i skolan för att det ska vara lättare att lära sig andra språk. Då kan man jämföra hur det är på de olika språken och lättare förstå.

2009-01-24 @ 01:00:37
URL: http://saerah.webblogg.se/

 

Postat av: Sarah

Ddet här måste du faktiskt klara av. Du är snart 20 år och då ska man verkligen kunna klara av dethär och mer därtill. Men lycka till!

2009-01-24 @ 01:06:09
URL: http://saerah.webblogg.se/

 

Postat av: Kåhlin

Så jävla stolt över dig Zacke!

du är duktig som klarar det!

vet hur svårt du har haft de för skolan

fortsätt såhär!

/din bf ;)

2009-01-24 @ 09:36:50
URL: http://danielkahlin.blogspot.com

 

Postat av: Gissa vem?

Om du hade lyssnat på mig lite grann hade du nog varit klar med detta för länge sen : ) men bättre sent än aldig. Jag är glad och stolt över att du nu tagit tag i det till slut. Jag slipper tjata :) och du slipper höra mig tjata. Så jag mest av alla önskar dig lycka till. Jag älskar dig!!

Kram från

Gissa vem.

2009-01-25 @ 14:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: