Hejsan alla Läsare!


Har varit dålig på att uppdatera...

Senaste veckan har varigt väldigt stressig och jobbig för mig,
Har inte haft det tålamodet att slå mig ner och varva ner framför datorn.

Idag gör jag ett försök iallafall,
Sen vi kom hem från semestern har jag som jag lovat att göra när jag kom hem,
försökt SLUTA RÖKA.

Har iallafall lärt mig att det var svårt att sluta.

Mina tankar går omkring runt rökningen hela tiden känns det som, som om världen rycker under mig
och ingen förstår mig, som om jag står på ett och samma ställe och trampar en hel dag, varenda kotte
i stan röker känns det som och någon högt från målnen skrattar åt mig varje gång jag tar ett tuggummi
istället, jag känner mig varm och svettig hela dagarna, en timme är som en dag, en dag är som en
vecka, en vecka är som ett år.

Dag 1:
Vaknade efter en härlig kväll hemma hos Tommy, första jag tänker är att röka som vanligt det första
jag gör på morgonen, kommer på mig påvägen ner för trappen, äter frukost och går o lägger mig igen
för att tänka på annat. Dagen är besvärlig, Jag är iriterrad på allt och inget, det går tyvär ut över Sarah.
Förlåt Älskling!
Jag klarar mig iallafall hela vägen tills kvällen, jag lovar för mig själv att inte röka när vi går ut o träffar Kim
och Tommy, Det slutar med att jag tar en cigg av Tommy för att bara ta några bloss, ciggareten lämnade inte
min mun förens den var slut. Sen var det bara att gå hem o sova och ta nya tag dagen efter...

Dag 2:
Vaknar rätt tidigt för att åka ut med svärmor och övningsköra, På vägen ut till övningskörningsfälltet stannar
vi till på apoteket och köper nikotin plåster och nikotin tuggummin. Abstinensen leker med mig när jag står och
betalar, har svårt att hålla fingrarna stilla. Ute i bilen slänger jag på mig ett plåster på armen och ett tuggummi i
munen, efter bara några minuter märks det skillnad, ibland känns det som om jag bara vill fly från detta skiten
och bara ta en cigg och skita i allt jag get mig in i, men jag låter inte drogen vinna, jag klarar mig på mina tuggummi och plåster en hel dag.

Dag 3:
Dena dag går hur fint som helst, det är jobbigt men jag klarar det här, åker till och med hem till Mamma
och Pappa och hälsar på utan att röka ett bloss, fast att dom går ut på balkongen o röker stup i kvarten,
röksuget vill inte låta mig gå, känner röksuget där hela tiden, men tuggummina jag köpt funkar ganska bra.
Det är mer en vana som gör att det inte släpper, efter varje måltid gör jag som jag brukade göra går ut,
skillnade är att jag går ut och tar ett tuggummi och liote luft istället för en ciggarett. Det funkar, tro det eller ej!

Dag 4:
Vaknar och känner mig inte alls lika iriterrad och stressad som tidigare dagar.
Problemet uppstår när jag väntar på bussen, enligt busstids tabellen ska bussen gå 36, gur ut till hållplatsen
så att jag är där 33, vänar 5 minuter, väntar 10, ingen buss än, börjar känna hur det kliar i hela kroppen
hur iriterande och inte bra det här är, tar upp telefonen och ringer till buss centralen för att fråga vad fan dom
håller på med, upptaget! Tyvär, kroppen skricker efter cigg och jag ger med mig, bestämmer mig för att
köpa ett cigg paket och bara ta en cigg och sedan slänga resten av dom så fort jag kommit ner till stan,
den bussen jag väntade på kom aldrig utan jag tar nästa buss som kommer 56, sitter o tuggar sönder ett tuggummi till smulor i bussen påvägen till stan, i stan möter jag upp Sarah, hon övertallar mig att inte köpa några cigg, men bara några minuter efter det möter vi upp Kim som har cigg, hon röker och jag ber om några bloss, 2-3 bloss senare känner jag att det var inte värt det, 2-3 bloss vad vad som behövdes. Klarade mig resten av dagen på tuggummin och plåster..

Dag 5: (Idag)
Idag går det bra än så länge iallfall, tog på mig ett plåster det första jag gjorde när jag vaknade, sitter vid datorn en stund nu, blir väldigt tufft ikväll, ska på rix FM festivalen i norköping ikväll, dricka och tugga gummi får det bli ...



nu vet ni iallafall varför jag vart så tråkig här hoppas det ska bli bättre kanske kommer något roligt inlägg imorgon om något med Stil och mode och kanske något om i kväll,
fortsätt gärna med att kika in här, håller er uppdaterade med sluta rökandet med och önska mig lycka till!


bilder från semsestern tar jag o lägger in någon dag den här veckan med, jag lovar!

// ZackE

 

2008-08-20 @ 11:31:19 Permalink Allmänt

Kommentarer

 

Postat av: Anonym

Diggar dina bilder! thisisannica.blogg.se

2008-08-20 @ 12:20:10

 

Postat av: Linda

Yo man. Hoppas allt är bra med dig och Sara, hälsa!! Lycka till med sluta rökat =). Det klarar du. Vill ni komma hit nån dag? Käka och dra en film kanske? Kram / Linda och Ebba

2008-08-20 @ 21:41:05
URL: http://lindabebbe.blogspot.com

 

Postat av: monica

heja hoppas du klarar det. jag har vart fri sen 1 maj 2006. enda knep jag har e att veta att jag aldrig mer kan ta ett enda bloss för då e jag där igen...

2008-08-22 @ 08:22:06

 

Postat av: kim

uppdatera då zackiiiboy.

2008-09-04 @ 15:49:39
URL: http://kimberlyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: