Sport lov.


För mig har sport lovets sport en så länge varit shoping och resor.


Jag och Sarah har från i lördags varit i Stockholm, där vi haft det riktigt mysigt och roligt.
Vi har även träffat Sarahs klass kompis Magda och hennes pojkvän Patrik en dag.
Annars har vi haft världens mysigaste alla hjärtans dag. Vi tände ljus och hade rosor på bordet.
Vi köpte hem kina mat, kollade på melodifestivalen, badade badkar och bara myste hela natten.
Det var helt klart den bästa alla hjärtans dag jag varit med om. Sarah är bäst!


Dagen vi träffade Magda och Patrik, gick vi en sväng på stan, vi tänkte även kolla på bio eller spela bowling. Men så vart det inte, vi tog en bit mat på kina resturangen. Efter vi ätit upp maten var alla så mätta att vi knappt kunde bärga oss, tror vi satt på resurangen 2-3 timmar innan vi gick upp i lägenheten där vi tog lite bilder med Patriks system kamera, riktigt bra kamera det där.  Vi avslutade kvällen med att bara sitta och prata. De åkte hem till Patrik i Uppsala framåt kvällskvisten. Det vart en helt okej kväll även utan bion eller bowlingen. Att bara umgås med trevligt folk och snacka skit kan vara riktigt härligt ibland.


Dagen därpå vaknade jag och Sarah av att Pappsen och Krull(Pappas jobbarkompis) slänger upp dörren och for in för att äta lite frukost för att sedan ge sig iväg till jobbet. Jag kunde inte sova vidare när de satt och åt frukost så jag gick upp och drack en kopp kaffe med de fina farbröderna. När de sedan åkte så satte jag på TVn(Äntligen kom Tv kanalerna, pappa hade med sig tv kortet hem för att kunna se hockeyn hemma i Linköping, så vi hade bara haft 1,2 och 4an hela helgen, nu fick vi kanal + med många fler kanaler.) Kollade på nattens NHL ett tag, men sedan somnade jag o soffan. När jag och Sarah sedan vaknade gjorde vi oss i ordning och for iväg till City. Vi hann med att gå i varenda affär känndes som, ändå fick vi bara med oss 2 t-shirtar var hem efter 6-7 timmar på stan.
Hemma i lägenheten blev det att kolla på hockeyn med Pappa och Krull. FBK-LHC, Match resultat behöver vi inte prata om men iallafall åt vi god pizza till som satt riktigt fint i magen efter 6-7 timmars vandring i city med tom mage.


Nästa dag när jag och Sarah vaknade åt vi en ordentlig frukost och gick senare till Pappas bygge och checkade lägget.
På bygget fick vi låna varsin bygg hjälm pga policyn de har på bygget. Vi fick en rundtur på bygget. Vi va nere på garage planet, och sedan på plan 9 där 2 st testrum håll på att göras i ordning, (2 st rum de gör klart innan de ens börjat bygga resten av rummen, testrummen kan sedan köparen att hotellet kolla på och säga om de vill ändra på något eller likande innan de bygger resten av rummen.) riktigt smart faktist. De 2 testrummet var inte klara på långa vägar ändå skulle köparern av hotellet komma dagen efter och kolla in testrummet så det va tvunget och vara klart tills dagen efter, anntar att de fick jobba hela natten för att få det där klart. Jag och Sarah fick även åka bygg hissen hela vägen upp till våning 18. Skakade och lätt förskräkligt men överlevde iallafall. Ungefär 60 meter upp i lutfen på sista vångoingen kunde vi bara stå och titta ut över hela stockholm Globen åt ena hållet, hamnen åt andra. riktigt fin utsikt var det. Men lite läskigt där uppe också, inga väggar eller något utan bara betong.


Senare samma dag gick jag och Sarah hem till lägenheten, hämtade våra grejer och åkte in till City. Vi bokade bussbiljetter och la in grejerna i ett skåp och gick en sväng på stan, Ungefär en timme kvar till bussen går var det när vi fick slänga i oss våran ruskigt goda mat från pizzahut. Efter maten fick vi springa till Bussterminalen för att hinna med våran buss. vi hann iallafall med god marginal eftersom jag trodde bussen gick 15 över men det igentligen gick 25 över.


Igår var vi framme i Gävle vid typ halv 9, Diana kom och möte oss med bilen, Sarah tog över ratten och körde oss hem till Sarahs Mormor och Morfar här i Sandviken. Fick lite mat som Charlie hade fixat när vi kom fram. Jag och Sarah gick och lade oss tidigt eftersom vi varit så trötta efter några dagars dåligt sovande, jobbiga resedagar och stads vandrings dagar. sov faktist mycket skönare på varsin lufftmadrass än i en liten hård 90 säng.


Idag har vi bara tagit det lungt. Just nu sitter jag ensam med Sarahs Mormor och Morfar hemma hos dem.
Sarah, Diana och Patrik är på Gävles största köpcentrum och shopar lite. Jag hade lite ont i huvudet och orkade tyvärr inte följa med. Imorgon ska vi nog till skidbackarna i kungsberget. Får se om det blir något åkande för mig. Är osäker på att knätt håller. Vi får se.


Tänkte vila lite nu. Bilder kommer när vi är hemma i Linköping igen.
Edit: internet dampa så blev några timmar sent. skrev igentligen det här för 7 och en halv timme sedan.

 

2009-02-19 @ 00:56:14 Permalink Allmänt

Kommentarer

 

Postat av: Erika

sv: Ja det är riktigt fint :)



Ha en trevlig kväll :D

2009-02-19 @ 20:14:31
URL: http://icanpikan.blogg.se/

 

Postat av: Leonora

sv; tack så mkt :)

2009-02-19 @ 20:26:50
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

 

Postat av: Leonora

sv; kanske ett par du vill investera i ? ;)

2009-02-20 @ 22:09:30
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

 

Postat av: Leonora

sv; då förstår jag, men så snart du får pengar så blir det väl ett par ^^,

2009-02-20 @ 22:17:19
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

 

Postat av: Erika

sv: Samma här :P

2009-02-20 @ 22:42:21
URL: http://icanpikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: