tillbaka till start

Min profilbild

Zacke

Hejsan alla Läsare!

Har varit dålig på att uppdatera...

Senaste veckan har varigt väldigt stressig och jobbig för mig,
Har inte haft det tålamodet att slå mig ner och varva ner framför datorn.

Idag gör jag ett försök iallafall,
Sen vi kom hem från semestern har jag som jag lovat att göra när jag kom hem,
försökt SLUTA RÖKA.

Har iallafall lärt mig att det var svårt att sluta.

Mina tankar går omkring runt rökningen hela tiden känns det som, som om världen rycker under mig
och ingen förstår mig, som om jag står på ett och samma ställe och trampar en hel dag, varenda kotte
i stan röker känns det som och någon högt från målnen skrattar åt mig varje gång jag tar ett tuggummi
istället, jag känner mig varm och svettig hela dagarna, en timme är som en dag, en dag är som en
vecka, en vecka är som ett år.

Dag 1:
Vaknade efter en härlig kväll hemma hos Tommy, första jag tänker är att röka som vanligt det första
jag gör på morgonen, kommer på mig påvägen ner för trappen, äter frukost och går o lägger mig igen
för att tänka på annat. Dagen är besvärlig, Jag är iriterrad på allt och inget, det går tyvär ut över Sarah.
Förlåt Älskling!
Jag klarar mig iallafall hela vägen tills kvällen, jag lovar för mig själv att inte röka när vi går ut o träffar Kim
och Tommy, Det slutar med att jag tar en cigg av Tommy för att bara ta några bloss, ciggareten lämnade inte
min mun förens den var slut. Sen var det bara att gå hem o sova och ta nya tag dagen efter...

Dag 2:
Vaknar rätt tidigt för att åka ut med svärmor och övningsköra, På vägen ut till övningskörningsfälltet stannar
vi till på apoteket och köper nikotin plåster och nikotin tuggummin. Abstinensen leker med mig när jag står och
betalar, har svårt att hålla fingrarna stilla. Ute i bilen slänger jag på mig ett plåster på armen och ett tuggummi i
munen, efter bara några minuter märks det skillnad, ibland känns det som om jag bara vill fly från detta skiten
och bara ta en cigg och skita i allt jag get mig in i, men jag låter inte drogen vinna, jag klarar mig på mina tuggummi och plåster en hel dag.

Dag 3:
Dena dag går hur fint som helst, det är jobbigt men jag klarar det här, åker till och med hem till Mamma
och Pappa och hälsar på utan att röka ett bloss, fast att dom går ut på balkongen o röker stup i kvarten,
röksuget vill inte låta mig gå, känner röksuget där hela tiden, men tuggummina jag köpt funkar ganska bra.
Det är mer en vana som gör att det inte släpper, efter varje måltid gör jag som jag brukade göra går ut,
skillnade är att jag går ut och tar ett tuggummi och liote luft istället för en ciggarett. Det funkar, tro det eller ej!

Dag 4:
Vaknar och känner mig inte alls lika iriterrad och stressad som tidigare dagar.
Problemet uppstår när jag väntar på bussen, enligt busstids tabellen ska bussen gå 36, gur ut till hållplatsen
så att jag är där 33, vänar 5 minuter, väntar 10, ingen buss än, börjar känna hur det kliar i hela kroppen
hur iriterande och inte bra det här är, tar upp telefonen och ringer till buss centralen för att fråga vad fan dom
håller på med, upptaget! Tyvär, kroppen skricker efter cigg och jag ger med mig, bestämmer mig för att
köpa ett cigg paket och bara ta en cigg och sedan slänga resten av dom så fort jag kommit ner till stan,
den bussen jag väntade på kom aldrig utan jag tar nästa buss som kommer 56, sitter o tuggar sönder ett tuggummi till smulor i bussen påvägen till stan, i stan möter jag upp Sarah, hon övertallar mig att inte köpa några cigg, men bara några minuter efter det möter vi upp Kim som har cigg, hon röker och jag ber om några bloss, 2-3 bloss senare känner jag att det var inte värt det, 2-3 bloss vad vad som behövdes. Klarade mig resten av dagen på tuggummin och plåster..

Dag 5: (Idag)
Idag går det bra än så länge iallfall, tog på mig ett plåster det första jag gjorde när jag vaknade, sitter vid datorn en stund nu, blir väldigt tufft ikväll, ska på rix FM festivalen i norköping ikväll, dricka och tugga gummi får det bli ...

nu vet ni iallafall varför jag vart så tråkig här hoppas det ska bli bättre kanske kommer något roligt inlägg imorgon om något med Stil och mode och kanske något om i kväll,
fortsätt gärna med att kika in här, håller er uppdaterade med sluta rökandet med och önska mig lycka till!

bilder från semsestern tar jag o lägger in någon dag den här veckan med, jag lovar!

// ZackE

Hemma igen!

Inatt kom vi hem till Linköping igen, känns skönt att vara hemma igen.

Vi har varit borta nästan en månad så vi har hunnit med väldigt mycket,
berättar lite saker iallafall.

På Gotland vet ni ju redan att vi var först på Fårö en vecka sen en vecka på Visby.
Efter det stack vi ner till Ystad ett par dagar där vi lagade bilen och kollade in inspelningen till
dom nya Wallander filmerna, blev även till frågade om vi ville vara med som statister på filmen.
Vi stog där med mjukis byxor och ofixat hår och allt, så vi tackade nej, något vi ångrade efteråt.
Några dagar senare åkte vi till Trelleborg för att åka över med färjan till Tyskland.

På färjan som gick kl 22:30 till 07:08 bodde vi i den dyraste sviten dom hade på färjan,
det var verkligen lyx, panorama utsikt över fronten på färjan, badkar, tv, minibar med gratis
dryck bla Champagne.

Gamblade även lite på färjan och gick därifrån med 300kr+ i vinst. när vi vart och ätit så gick
jag o Älskling och myste i badkaret. Sedan var det bara gå och lägga sig för klockan närmade
sig 3, halv 4. Halv 7 var vi tvugna att gå upp.

När vi åkte av färjan i Travemude kl halv 9 så åkte vi och stannade på ett frukost ställe med jätte goda
men dyra mackor. Sedan åkte vi ut på autobahn och fortsatte ner mot västkusten. På vägen dit var det
30 grader varmt och solsken men just när vi kom fram small det till och började regna, blixtra och blev
översvämning. Vi såg att det svängde in flera brandbilar och ambulanser inärheten av där vi var. Vi åkte
dit för att kolla vad som hade hänt, men vi fick inte reda på det, men vi tror att det var blixten som slagit ner
i terapicenter som var en väldigt stor byggnad precis där.

Vi bestämde oss för att åka mot det bra vädret igen så vi fortsatte åka norr ut. Därefter övernattade vi på några små orter
runt om i Tyskland innan vi slutligen kom till Flensburg där vi storhandlade sista dagen innan vi åkte vidare mot Köpenhamn där vi strosade omkring på Ströget, Vi övernattade på ett hotell mitt i centrum av Köpenhamn.

Igår åkte vi bil i flera timmar och kom hem till Linköping igen någon gång kring 2 tiden.

Bilder lägger jag upp någon dag när jag har tid...

Tyskland här kommer vi!

Vi sitter i bilen på väg mot Trelleborg, just nu är vi på E22an utanför Karlskrona.
Vi letar efter någon stans att sova men hittar inget som är öppet.

Den här dagen har varit en rolig men jobbig dag för oss alla, Vi vaknade kl 9
och började packa ur lägenheten för att städa, kl 11 kom lägenhetens ansvirga
och tittade till våran städning, vi gick och åt på torget mitt i visby.
Färjan avgick kl 17:05, 19:50 fick vi åka av färjan.
Så fort vi åkt av stanna vi till på parkeringen. Jag springer över till andra sidan
för att hälsa på Min bästa vän Daniel Kåhlin som står på andra sidan gallret och ska snart få åka på färjan.

Hade tänk att stanna några dagar på Gotland när jag först fick reda på att Kåhlin skulle dit
men eftersom jag åker med flickvännens familj kan jag ju inte bestämma allt så vi följde schemat och forsätter ner till Tyskland, men vi hann iallafall ta en cigg genom gallret...och prata lite.. hehe, det va kul.

Nu har vi stannat på ett hotell och ska gå in och kolla om vi kan få ett rum, skriver mer någon anna dag om jag kan ...