Poker Kväll!


I förrgår va jag och Sarah hemma hos Kåhlin som bor i hans brors lägenhet den här veckan, Även Weak va där och vi spelade poker och hade trevligt..

Pokern gick väl sådär får jag ändå säga, jag spelade väldigt tätt och ledde väldigt stort då första man att lämna bordet blev Weak.
Jag, Kåhlin och Sarah fick några riktigt häftiga händer, tänkte berätta om dom för er och jag gör det från min syn vinkel.

A7 OFF SUIT för mig.. jag sitter på big blind och går med när Sarah som sitter på small blind höjer. Kåhlin som sitter på knappen går oxå med. Floppen vissar A 9 Q, det innebär högsta par för mig men en dålig kicker. det bettas hej vilt från Sarah och jag känner mig tvingad att gå med, Kåhlin bettar upp potten ytligare, Sarah går med och jag oxå. efter 2 st kort till och fegis bettande från alla håll visar alla 3 par i A med en sämmre kicker än dom korten på borden, så det blir splitt pott.
Vi har inte kommit till det roliga ännu, handen efter är ungefär likadan bara att i slutet när Sarah gått all in och kåhlin gått med med ungefär halva sina marker o jag kanske en fjärdedel av mina så visar alla 3 AK och det blir splittpott igen. Alla 3 blir helt galna och fattar inte hur det kan vara såhär. 2 slittpotts irad på 3 st spelare, plus att i sista handen där sitter allså alla med AK"big slick"..



Några händer längre fram ser vi Sarah förlora alla hennes marker när hennes par i 2or blir slagna av Kåhlins kungar.


Jag vs Kåhlin i heads upp:
Jag har ungefär 1/3 del mer marker än kåhlin, vi kör några små händer som inte gör någon större skillnad, sedan kommer det en riktig jobbig hand för mig som vände spelet totalt.

jag har 63 Suited. höjer upp rätt mycket, kåhlin bara går med sen checkar han efter floppen 654 jag prickar alltså högsta bords paret och steg drag åt båda hållen 2a eller 7a ger mig stege, har även 3 st klöver och kan även pricka färg med tur. jag bestämer mig för att gå ALL IN efter lite betänkte tid. Även om Kåhlin synar så har jag ca 1/3 av alla marker kvar.
Kåhlin synar och visar upp pocket i 10or  Kåhlin leder asså handen men jag har väldigt många outs som kan rädda mig,
första ortet är en J som inte gör någon skillnad förutom att mitt färgdrag spricker sista kortet är en 10 som ger kåhlin triss och han dubblar upp och leder nu rätt stort. dåligt spelat av  mig där tycker jag men väldigt bra spelat av kåhlin och även lite otur av mig att inte träffa något där.

Bara några få händer senare får jag upp A7 och efter floppen A93 går jag all in  och får syn, kåhlin visar upp A9 asså 2 par. bara 2 7er irad kan rädda mig men det sket sig,


Kåhlin står som vinnare!

körde även en till omgång sen med mindre marker, först blir jag utslagen  sen kåhlin sen Weak förlorar över Sarah i heads upp. Där står alltså Sarah som vinnare.

 

2008-10-29 @ 13:17:50 Permalink Spel

Kommentarer

 

Postat av: kåhlin

riktigt nice kväll måste göras om!

såklart vill jag vinna då med ;)

2008-10-29 @ 15:46:33
URL: http://danielkahlin.blogg.se/

 

Postat av: Sarah

Tycker allt att du ska ta och uppdatera bloggen snart. För vad är det annars för mening att ha kvar den om du inte skriver i den.



Puss på dig!

2008-12-03 @ 14:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: