Hejsan från Gotland!


Hejsan säger jag här ifrån Gotland.
Det är så mycket som har hänt här ute på ön.

Har inte all tid i världen att sitta här, men tänkte jag skulle kika
in här iallafall och göra mina läsare glada.

Vi har haft kanon väder varenda dag,
första veckan på Fårö var verkligen toppen.
En fin och stor stuga att bo i, en stor trädgård med havs utsikt.
Stugan låg på samma tomt som Fåröfyr, och självklart fick vi tillgång
till nyckeln och gick upp och titta ut över havet. En gång på kvällen då
vi fick en väldigt vacker syn på solnedgången och båtar som blinkade på havet.
Morgonen där på gick vi upp igen för att se hela ön i dags ljuset, det var en vacker
syn det med kan jag lova.

Vi har varit på stranden i värmen både dag och kvälls tid, det är varmt i både luft
och vatten, även haft många många mysiga stunder med Sarah, tex en dag när vi gick
flera kilometer längs med stranden för att sedan lägga oss lite ner på staranden och mysa.

Vi har även besökt kalkstens badet Blålagunen som var jätte mysigt och fint. 

Har även tagit mina första bil körningar här på ön, har tex kört hela vägen från Fåröfyr till
bilfärjan och sedan stannat till på en marknad på Fårösund, sedan åkt lite längre för att 
handla. Sedan lämna jag över åt Sarah som körde hela vägen till Visby. Både jag o Sarah tycker det
är hur kul som helst att köra och duktiga är vi också.

Igår kom vi fram till Visby och lägenheten vi bor i nu är jätte mysig, vi har ca 3 minuters gång till mitten av city.
Visby är lite likt som att vara utomlands, mycket folk, fint väder, god mat, resturanger och pubar med fullt av folk.

Har inte tid att sitta här mera nu, men det här  är bara lite av det vi gjort här nere, mer detaljer får ni när jag kommit hem.


Här kommer några få bilder:

              

 

2008-07-28 @ 10:39:29 Permalink Nöjen

Kommentarer

 

Postat av: Kim

KOM HEM NU , JAG SAKNAR ER :D!!

2008-08-01 @ 19:11:56
URL: http://kimberlyss.blogg.se/

 

Postat av: Linda

ÅÅÅåhhh så mysigt, vill byta med er, sitter i våran svettiga lägenhet och flåsar i hettan!! Vi ska ev. till London nästa vecka så då får vi oxå komma iväg på lite äventyr =). Kram på er från Ebba och oss =)

2008-08-02 @ 00:03:57
URL: http://www.lindabebbe.blogspot.se

 

Postat av: Maria

Det låter jättemysigt. Hoppas ni har det kul i tyskland också :)

2008-08-05 @ 14:00:27
URL: http://mariiiiah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: